Czy skawinianie chcą nowego urzędu?
Skawiński Urząd Miasta i Gminy działa w siedmiu budynkach. Przed nimi brakuje parkingów, a samych obiektów nie dostosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ponadto, koszty utrzymania UMiG są ogromne. Urzędnicy rozpoczęli więc debatę w sprawie nowego urzędu. Co o tym pomyśle sądzą mieszkańcy naszego miasta?
– No oczywiście, że nowy urząd jest potrzebny. Przede wszystkim będzie to udogodnienie dla osób starszych i matek z dziećmi, bo ciężko jest wyjść na pierwsze piętro – mówi skawinianka. – Na pewno jest potrzebny, bo tutaj jest ciasno. Po prostu jest jeden parking na tej stronie rynku, a tak to trzeba szukać na obrzeżach – podkreśla kierowca ze Skawiny. Inny skawinianin sugeruje, że nowy budynek mógłby stanąć w miejscu parkingu obok parku.
Koszt modernizacji obecnej siedziby UMiG sięga 3,7 mln zł. W budynku należy wymienić instalację elektryczną, okna, drzwi, podłogi, jak również wyremontować piwnice razem z izolacją fundamentów. Aby bez obawy o swoje zdrowie mogły z niego korzystać także osoby niepełnosprawne, trzeba poszerzyć korytarze i wybudować zewnętrzną windę, ew. zamontować schodołazy.
O decyzjach w kwestii budowy nowego urzędu, będziemy informować.