sobota, 15 czerwca 2024 Imieniny: Wit, Jolanta

SkaVienna 2024 już 6 stycznia

Z ogromną radością zapraszamy Państwa na wspólne świętowanie Nowego Roku podczas Wielkiej Gali Operowej z udziałem wspaniałych solistów oraz – po raz pierwszy w Skawinie – Orkiestry Filharmonii Krakowskiej pod batutą Maestro Jerzego Sobeńko.

Koncert Noworoczny SkaVienna 2024 odbędzie się w sobotę 6 stycznia 2024 roku o godzinie 18.00 w Hali Widowiskowo-Sportowej CKiS, ul. Konstytucji 3 Maja 4.

W świat największych dzieł sceny operowej zabiorą nas znakomici Artyści. Po raz pierwszy w Skawinie wystąpią:

Edyta Piasecka – sopran,

Adrian Domarecki – tenor

Rafał Songan – baryton,

Sebastian Marszałowicz – bas.

Ponownie zobaczymy dawno niewidzianą Yuliyę Ponomar – sopran.

Solistom będzie towarzyszyć  – także po raz pierwszy w Skawinie – Orkiestra Filharmonii Krakowskiej pod dyrekcją  charyzmatycznego Maestro Jerzego Sobeńko.

Czeka nas prawdziwa wykwintna uczta złożona z najwspanialszych dzieł operowych, lecz bardzo dobrze znanych publiczności. Wybitne wykonawstwo, gra aktorska, piękne stroje i MUZYKA najwybitniejszych kompozytorów w najlepszym wykonaniu – tak przywitamy Nowy Rok podczas Koncertu Noworocznego  SkaVienna 2024.

Koncert okrasi pięknym słowem niezrównana Jolanta Suder.

Edyta Piasecka

Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Krakowie. Podczas studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie Mozarta pod dyr. K. Bumanna. Pięć lat później rolę tę prezentowała w Holandii w koprodukcji z Teatrem Wielkim z Budapesztu. W 1997 roku rozpoczęła współpracę z Operą Dolnośląską we Wrocławiu, gdzie zadebiutowała w partii Rosiny w Cyruliku sewilskim oraz Frasquity w Carmen. Od 1999 roku była solistką Opery Krakowskiej, gdzie wykonywała następujące partie: Rozyny w Cyruliku sewilskim, Neddy w Pajacach, Hanny w Strasznym dworze, Łucji w Łucji z Lammermooru, Coraliny w Toreadorze, Violetty w Traviacie, Gildy w Rigoletcie, Zosi w Halce, Fiordiligi w Cosi fan tutte, Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie, Rozalindy w Zemście nietoperza.

Występuje w Polsce na scenach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Krakowskiej, Opery Bałtyckiej, Opery Wrocławskiej, Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, a także w Teatrze Wielkim w Budapeszcie. W Teatrze Wielkim w Łodzi śpiewa partię Gildy w operze Rigoletto Giuseppe Verdiego (2018). Uczestniczyła w festiwalach krajowych i zagranicznych, m.in.: Sacrum Profanum w Krakowie, Internazionale Orgelwoche Musica Sacra w Norymberdze, Festival delle Nacioni w Citta di Castello we Włoszech, Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, Festiwalu „Viva il canto” w Cieszynie, Letnim Festiwalu Operowym w Krakowie, Międzynarodowym Festiwal w Mielcu, Festiwalu Muzycznym w Łańcucie, Międzynarodowym Festiwalu im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju. Wzięła udział w spektaklach operowych transmitowanych z Teatru Wielkiego – Opery Narodowej na The Opera Platform i vod.teatrwielki.pl: Straszny dwór (Hanna, 2015) oraz Goplana (partia tytułowa, 2016) – przedstawienie zdobyło „operowego Oscara” – International Opera Awards w kategorii dzieło odkryte na nowo. Nagrała partię Hanny ze Strasznego dworu w Studiu Polskiego Radia z Orchestra of the Eighteenth Century pod dyrekcją Grzegorza Nowaka.

Yuliya Ponomar

Sopran koloraturowy liryczny. Absolwentka Narodowej Akademii Muzycznej im. P. I. Czajkowskiego w Kijowie oraz Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu solowego prof. dr hab. Moniki Swarowskiej-Walawskiej. Jest laureatką licznych konkursów wokalnych na Ukrainie, jak i w naszym kraju. W 2016 r. zdobyła wyróżnienie podczas Konkursu Operetkowo-Musicalowego im. Iwony Borowickiej. W 2017 r. zaprezentowała się na Europejskiej Gali Operowo-Operetkowej im. Bogusława Kaczyńskiego w Centrum Kongresowym ICE Kraków. Od kilku lat współpracuje z Orkiestrą Straussowską OBLIGATO, zachwycając publiczność swoimi interpretacjami arii operowych oraz utworów muzyki filmowej. Śpiew artystki wypełnia polskie i zagraniczne sceny.

Adrian Domarecki

Młody polski tenor jest od sezonu 2022/2023 członkiem zespołu solistów w teatrze w Magdeburgu. Adrian Domarecki uczestniczy także w Programie Kształcenia Młodych Talentów „Akademia Operowa” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Studiował w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie prof. Katarzyny Oleś-Blachy. Swoje umiejętności kształcił także u takich mistrzów, jak m. in. Ryszard Karczykowski, Zdzisław Madej, Mariusz Kwiecień, Urszula Kryger, Izabela Kłosińska, Olga Pasiecznik, Topi Lehtipuu, Marcel Boone i Ewa Podleś.

Zadebiutował partią Cassia w „Otellu” Giuseppe Verdiego w Operze Krakowskiej. Na tej scenie śpiewał też m. in.: Ferranda w „Così fan tutte” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Merkurego w „Orfeuszu w piekle” Jacquesa Offenbacha; Mozarta w „Mozarcie i Salierim” Mikołaja Rimskiego-Korsakowa i Panga w „Turandot” Giacomo Pucciniego. Jako Ferrando w „Così fan tutte” w inscenizacji André Hellera-Lopesa wystąpił po raz pierwszy w 2021 roku Operze Wrocławskiej. To ten spektakl, w którym losowanie w trakcie uwertury decyduje o wyborze wersji: klasycznej czy współczesnej. W tym sezonie w Magdeburgu artysta bierze udział w kilku produkcjach, wystąpił jako Pluton w „Orfeuszu w piekle” oraz Pang w „Turandot”. Premiera „Napoju miłosnego” Gaeatano Donizettiego odbyła się 15 kwietnia 2023 roku. Krytyka niemiecka przyjęła występ Adriana Domareckiego w partii Nemorina bardzo pozytywnie – napisano: Adrian Domarecki to wspaniały Nemorino, szczupły, zwinny, zabawny i wokalnie cały czas w szczytowej formie. Słynne „łzy” Nemorina (Una furtiva lagrima), niegdyś główny popis młodego Pavarottiego, był również jedną z atrakcji wieczoru z Adrianem Domareckim (Irene Constantin, „Volksstimme”, 17.04.23) (…) jego tenor doskonale oddaje melancholię i tęsknotę. Żadna z jego solówek nie przechodzi bez okrzyków i zasłużonych braw (Lena Schubert, „Tag24”, 16.04.23).

Rafał Songan

Na scenie operowej zadebiutował rolą Jonsona w Czarnej masce K. Pendereckiego wystawianej w Teatrze Wielkim w ramach festiwalu „Warszawska Jesień”. Od 1989 roku jest solistą Teatru Wielkiego w Łodzi , jednocześnie występując gościnnie na scenach operowych Warszawy, Bydgoszczy, Krakowa, Poznania, Wrocławia. Jest uczestnikiem półfinału konkursu Luciano Pavarottiego  w Modenie.
W roku 1994 zdobył wyróżnienie i dwie nagrody specjalne w konkursie wokalistyki operowej im. A. Didura w Bytomiu . Odbył liczne tournée , śpiewał m.in. w: Niemczech, Francji, Belgii, Holandii, Danii, Włoszech, Anglii, Szwajcarii, Irlandii Płn., Rosji, Ukrainie, na Tajwanie i Martynice. Brał udział w prapremierze Wyrywacza serc Elżbiety Sikory, opery wg Borisa Viana wystawionej na scenie Opery Narodowej w Warszawie, a w roku 1997 wystąpił w paryskiej realizacji tego przedstawienia w Centre Georges Pompidou .
Repertuar artysty obejmuje między innymi partie: G. Bizet Carmen – Escamillo, A. Borodin Kniaź Igor – tytułowa, P. Czajkowski Dama pikowa – Tomski, Ch. Gounod Faust – Walenty, St. Moniuszki Straszny dwór – Miecznik, W.A. Mozart Don Giovanni – tytułowa, G. Puccini Madame Butterfly  – Sharpless, G. Rossini Il barbiere di Siviglia – Figaro, G. Verdi Nabucco – tytułowa, G. Verdi Macbeth – tytułowa, G. Verdi  Il trovatore  – Di Luna, G. Verdi Il ballo in mascherra – Renato, G. Verdi Traviata – Germont, G.Verdi Aida – Amonasro, G. Verdi Rigoletto – tytułowa, G. Donizetti L’elisir d’amore  – Belcore.

Sebastian Marszałowicz

w 2014 roku ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Piotra Kusiewicza, a wcześniej, w 2006 roku Wydział Inżynierii Materiałowej i Ceramiki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, uzyskując tytuł magister inżynier.
Jako solista debiutował na deskach Opery Nova w Bydgoszczy w 2015 roku jako Dziemba w Halce Stanisława Moniuszki. Występował z Krakowską Operą Kameralną (La serva Padrona Giovanniego Battista Pergolesiego w roli Uberto, Bastien und Bastienne Wolfganga Amadeusza Mozarta w roli Colasa). Współpracuje z Operą Śląską (Flis Stanisława Moniuszki w roli Jakuba), Warszawską Operą Kameralną (Uprowadzenie z Seraju Wolfganga Amadeusza Mozarta w roli Osmina). Od 2018 roku należy do stałego zespołu Solistów Opery Krakowskiej.
W swoim repertuarze posiada partie m.in. z takich oper, jak Anna Bolena Gaetano Donizettiego (Lord Rochefort), Wesele Figara Wolfganga Amadeusza Mozarta (Antonio), Straszny dwór Stanisława Moniuszki (Zbigniew), Cyrulik sewilski Gioacchino Rossiniego (Don Basilio), Traviata Giuseppe Verdiego (Markiz d’Obigny), Ariadna na Naxos Richarda Straussa (Truffaldino), Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusza Mozarta (Sarastro), Tannhäuser Richarda Wagnera (Reinmar von Zweter).
Współpracuje z reżyserem Michałem Znanieckim, realizując m.in. widowiska plenerowe: „Królowa wróżek: Sen nocy letniej” (Wrocław 2015 r.), „Historia jednego żołnierza: Sen nocy letniej” (Wrocław 2016 r.), „The Fairy Queen” (Festiwal Teatralny w Wuzhen, Chiny 2019 r.), a także z Orkiestrą Straussowską „Obligato” oraz z pianistką dr Martą Mołodyńską-Wheeler. Jest laureatem nagrody Związku Artystów Scen Polskich Oddział w Warszawie.

Orkiestra Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie 

Rozpoczęła swą działalność w lutym 1945 roku, jako pierwsza polska orkiestra symfoniczna po zakończeniu II wojny światowej. Mimo oczywistych trudności panujących w powojennej Polsce orkiestra krakowskiej Filharmonii od samego początku prezentowała wysoki poziom artystyczny oraz doskonałe umiejętności interpretacyjne, rozwijane w latach następnych przez wielu znakomitych dyrygentów, z którymi miała okazję pracować. Pierwszym powojennym dyrektorem, a zarazem dyrygentem pamiętnego koncertu w lutym 1945 roku, był Zygmunt Latoszewski. W kolejnych latach na czele zespołu stali inni wybitni mistrzowie batuty: Walerian Bierdiajew, Witold Krzemieński, Bohdan Wodiczko, Stanisław Skrowaczewski, Witold Rowicki, Andrzej Markowski, Henryk Czyż, Jerzy Katlewicz, Tadeusz Strugała, Gilbert Levine (USA), Vladimir Ponkin (Rosja), Tomasz Bugaj, Jan Krenz, Paweł Przytocki i Michał Dworzyński. Dyrektorem Artystycznym Filharmonii był w latach 1988 – 1990 Krzysztof Penderecki, który od 1993 piastował stanowisko honorowego Dyrektora Artystycznego.

Z orkiestrą koncertowali światowej sławy soliści, wśród nich, m.in.: Yehudi Menuhin, Artur Rubinstein, Igor i Dawid Ojstrachowie, Światosław Richter, Arturo Benedetti Michelangeli, Lew Oborin, Bella Dawidowicz, Maurizio Pollini, Mścisław Rostropowicz, Nigel Kennedy, Kevin Kenner, Vadim Brodski, Emanuel Ax, Yo-Yo Ma, Garrick Ohlsson, Gidon Kremer, Midori, Yulianna Avdeeva, Charles Richard-Hamelin oraz znakomici dyrygenci: Hermann Abendroth, Roberto Benzi, Paweł Klecki, Helmuth Rilling, Christopher Hogwood, Jerzy Semkow, Kazimierz Kord, Gabriel Chmura, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk. Zespół FK koncertował większości krajów europejskich, w tym w Konzerthaus i Musikverein w Wiedniu, Gewandhaus w Lipsku, Théâtre du Châtelet  w Paryżu czy Carnegie Hall w Nowym Jorku. Wielokrotnie zapraszany był także do udziału w festiwalach muzycznych we Włoszech, w Belgii, Grecji, we Francji, w Niemczech, Irlandii oraz kilkakrotnie w festiwalu Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans oraz Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena.

W dorobku orkiestry znajdują się liczne prawykonania utworów kompozytorów XX i XX wieku, w tym Artura Malawskiego, Grażyny Bacewicz, Witolda Lutosławskiego, Tadeusza Machla, Krystyny Moszumańskiej-Nazar, Juliusza Łuciuka, Adama Walacińskiego, Bogusława Schaeffera, Henryka Mikołaja Góreckiego, Krzysztofa Pendereckiego, Zbigniewa Bujarskiego, Marka Stachowskiego, Krzysztofa Meyera, Wojciecha Widłaka, Marcela Chyrzyńskiego, Agaty Zubel oraz nagrania fonograficzne, z których Pasja Krzysztofa Pendereckiego pod dyrekcją Henryka Czyża w 1967 otrzymała Grand Prix du Disque. Zespół prowadzi bogatą, regularną działalność koncertową, włącza się także w działalność edukacyjną Filharmonii, prezentując najwybitniejsze dzieła symfoniczne młodym słuchaczom. W repertuarze orkiestry najważniejsze miejsce zajmuje muzyka XVIII i XIX wieku, zespół wykonuje jednak również z powodzeniem utwory kompozytorów XX i XXI wieku.

Bilety w sprzedaży od 30 października w cenie:

  • parkiet: 160,00 zł od osoby (rząd od I do XV)
  • widownia: 130,00 zł od osoby (rząd od XVI do XXIII)

Posiadaczom Skawińskiej Karty Seniora lub Ogólnopolskiej Karty Seniora przysługuje prawo do zakupu biletu ze zniżką w wysokości 20% od regularnej ceny biletu.

Posiadaczom Karty Dużej Rodziny przysługuje prawo do zakupu biletu ze zniżką w wysokości 20% od regularnej ceny biletu.

Zniżka zostaje naliczona za okazaniem dokumentu uprawniającego, który należy przedłożyć przy zakupie biletu.

Sprzedaż biletów prowadzona jest:

  • w Kasie Głównej CKiS (Basen Camena – 1 piętro) – od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:30 (płatność kartą lub gotówką),
  • w Kasie Basenu Camena (parter) – od poniedziałku do piątku w godzinach od 15:00 do 21:30 (płatność kartą, gotówką lub voucherem).
  • przez internet, za pośrednictwem strony

W przypadku pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 12 276 34 64.

Zapraszamy!

Joanna Kurpiel, źródło: CKiS