Zmiany w połączeniach ze 112
Czekają nas zmiany w związku z realizowaniem połączeń alarmowych. Z komunikatu Orange dowiadujemy się, na czym będą one polegać. Operator wyjaśnia, że nie ma czego się obawiać. Zmiany dotyczą wygaszania sieci 3G – czytamy na portalu Wirtualna Polska.
Wygaszanie sieci 3G ma się rozpocząć we wrześniu. Połączenia alarmowe działały natomiast w 2G lub 3G właśnie. Telefon zawsze przełączał na sieć starszej generacji.
„Dzwoniący może wybrać jeden z numerów alarmowych: 112, 989, 997, 998, 999, 984, 985, 986, 987, 991, 992, 993, 994, 995, 996. W zależności od tego, w jakiej sieci znajduje się użytkownik i z jakiego urządzenia korzysta, łączy się z odpowiednią siecią. Jeśli dzwoniący korzysta z sieci LTE, połączenie przechodzi przez sieć pakietową (EPC) do platformy IMS. Tam zestawione jest połączenie między dzwoniącym a adresatem połączenia. Przy użyciu systemów LRF (Location Retrieval Function), GMLC (Gateway Mobile Location Center) i PLI CBD (Platforma Lokalizacyjno-informacyjna z Centralną Bazą Danych) ustalana jest lokalizacja dzwoniącego. Ostatnim etapem jest połączenie z wybranym numerem alarmowym” – czytamy w tekście.
Połączenia w sieci LTE mogą być nawiązywane w czasie nawet o połowę krótszym niż poprzednie. A w przypadkach połączeń alarmowych sekundy mogą być niezwykle cenne.
„Aby umożliwić nawiązywanie połączeń alarmowych w sieci 4G, konieczne jest posiadanie urządzenia, które obsługuje technologię VoLTE w danej sieci. Ponadto trzeba rzecz jasna znajdować się w zasięgu sieci 4G. Jeśli jednak to się nie uda, bez obaw – połączenie zostanie nawiązane w technologii 2G/3G” – podaje dziennikarz WP.